Hlavní myšlenkou časopisu bylo od počátku podávat aktuální a kvalitní informace z celé zóny, nicméně ještě před zrodem časopisu jsme spustili celozónový web. Ten funguje od roku 2008, první časopis začali lidé v regionu dostávat do svých schránek na začátku roku 2009. Zdejší zóna je velmi specifická, takže již od začátku jsme začali navazovat bližší spolupráci s našimi partnery přímo v zóně.
Těch odlišností od běžných nákupních center je celá řada. Naše zóna je především velká a rozlehlá, nemá jasně vyhraněný sortiment nabízených produktů, naleznete zde maloobchodní prodejce, velkoobchody, zábavní centra. Prakticky každý objekt má jiného majitele. V neposlední řadě zde velkou roli hraje obec Čestlice, která může podstatným způsobem kultivovat celou zónu. Bohužel však na svoji roli víceméně rezignovala. Naše činnost ale není jen poskytování informací návštěvníkům zóny, především to je komunikace s našimi partnery, firmami, obchodními centry a obcí.
Nejprve potřebujete mít partnery ke komunikaci, naší důležitou rolí je informace získávat a předávat dál. Za těch mnoho let mého působení v zóně se osobně znám s mnoha majiteli obchodů a obchodních center, často jsou naše vztahy v přátelské rovině. To je základem zmiňované komunikace a spolupráce. Často se na nás místní obchodníci obracejí s prosbou o radu nebo problémem, který chtějí vyřešit. Když mohu, snažím se pomoci. To platí i pro obec. Před rokem se na mě obrátil bývalý starosta Čestlic pan Šachl s prosbou, abychom uspořádali setkání se zástupci firem v souvislosti se zavedením tramvaje do Čestlic. Tvrdil, že když setkání v minulosti udělala obec sama, přišli dva tři lidé. I když jsme byli v časovém presu, zorganizovali jsme setkání, kam přišlo šedesát lidí.
V zásadě nemáme žádné přesně dané schéma schůzek. Část obchodů je v jednotlivých centrech v nájmu a nemají primárně potřebu řešit stav celé zóny nebo její rozvoj, dopravní obslužnost, čistotu apod. Přitom by i jim pozitivní změna na úrovni celé zóny přinesla z dlouhodobějšího hlediska řadu benefitů. Preferujeme individuální schůzky, když jsou potřeba. Avšak jednou ročně, většinou na jaře, pořádáme pravidelná setkání s našimi partnery. Naposledy se takové setkání uskutečnilo v Sokolovně Průhonice, předtím v Hanák foru nebo třeba v Parku Holiday v Benicích. Navíc v létě organizujeme zcela neformální setkání, protože i my si někdy potřebujeme odpočinout a pobavit se.
Je potřeba si uvědomit, že časopis si na sebe musí vydělat z inzerce. Náklady jsou poměrně vysoké, časopis je zdarma a k tomu nadstandardně platíme vlastní distributory, kteří ho roznášejí do schránek v regionu. Když se podívám do minulosti a porovnám, jak vypadal časopis ve svých začátcích a jak vypadá nyní, tak rozdíl je obrovský. Dnes vytváříme vlastní regionální obsah, který tvoří naše vlastní redakce, časopis má podstatně více stran, hezkou grafiku a v neposlední řadě dbáme na celkovou kvalitu. Vnitřní část tiskneme na rotačkách na jeden z nejkvalitnějších papírů na trhu a obálku na tvrdý křídový papír.
Rozumím, pro mnohé je důležitější obsah než forma. Kvalitu ale jednak oceňují samotné firmy, které dávají peníze do inzerce a chtějí odpovídající kvalitu, a jednak to je důležité i pro nás. Když něco děláme, chceme to dělat pořádně. A to se netýká jen našich časopisů, ale i vztahů s našimi partnery. Časopis vychází už řadu let a čtenáři si zvykli časopis číst, poslední dva roky se snažíme zkvalitňovat i obsah. Pravidelně přinášíme novinky z regionu, akční nabídky firem a spoustu zajímavých článků a rozhovorů. Roste nám i počet čtenářů, kteří si vyžádali adresné zasílání časopisu poštou. To je pro nás oceněním, že časopis děláme dobře.
Magazín Můj domov vychází dvakrát ročně a je zaměřen výhradně na vybavení domu a bytu. Nyní vyšlo třetí vydání a magazín nám dělá radost. V zóně je velké množství firem se zaměřením na vybavení domu nebo bytu. Rádi bychom magazínem podpořili synergický efekt celé zóny a mám pocit, že se nám to daří. V magazínu je kompletní přehled všech firem zaměřených na byt, dům, zahradu a interiérové doplňky. Už dnes přijíždějí do Čestlic zájemci o nábytek nebo kuchyně z celé Prahy a Benešovska, protože koncentrace firem s tímto zaměřením je zde velká.
Nepochybně, budoucnost je na internetu a většina lidí zde vyhledává to, co potřebuje. Letos na jaře jsme spustili novou podobu celozónového webu (www.pruhonice-cestlice.cz), kde najdete všechny články, novinky, akce nebo volná pracovní místa převzatá z tištěného časopisu. Také máme propracovanější seznam obchodů a mapu celé zóny. Za těch mnoho let se moc nezměnilo v tom, že většina zákazníků stále neví, jaké obchody se v zóně vlastně nacházejí. Proto i v tištěném časopisu vždy vychází velká mapa a seznam obchodů. Rádi bychom vytvořili opravdu kvalitní navigační systém i na komunikacích, k tomu je však potřeba součinnost s obcí. Novinkou našeho webu je i zveřejňování denního menu restaurací a nový eshop. Zajímavý obsah také propagujeme na našem Instagramu a Facebooku.
Jedná se o velký projekt, na kterém už rok intenzivně pracujeme. Hlavním úskalím je to, že každá firma má svůj vlastní pokladní systém. Ve výsledku je celý projekt hodně nákladný, protože jsou potřeba technické zásahy a nastavení do jednotlivých systémů. Nyní řešíme hlavně technické nastavení s našimi partnery. Celá myšlenka vznikla jako snaha zvýhodnit nakupování pro obyvatele Čestlic, kteří jsou v některých aspektech negativně ovlivněni provozem zóny. Karta bude také k dispozici veřejnosti. Kartu vnímáme hlavně jako benefit pro vybrané zákazníky, pravděpodobně se nikdy nebude jednat o projekt, který by přinášel nějaký zisk.
Naší vizí je, aby zóna byla moderní, čistá, aby zde probíhaly zábavní akce pro návštěvníky. Chceme v zóně jasný navigační systém, rádi bychom ve spolupráci s obcí vybudovali vstupní brány, informační centrum. Plánujeme do obchodních center umístit digitální informační mapy se seznamem obchodů. Určitě si mnozí návštěvníci všimli, že probíhá modernizace a přestavba prodejen i celých obchodních center. Majitelé chtějí držet krok s dobou a modernizace je nutná. Mnohé zajímavé rekonstrukce a stavby nás čekají už v blízké budoucnosti. Nemluvě o nové zóně za dálnicí D1. Jsem rád, že svoje brány tento rok otevřelo nové trampolínové centrum Hop Aréna a rozšířilo tak zábavní sektor celé zóny. Množstvím zábavy, ale i odpočinkových aktivit spojených s klidným nakupováním je Obchodní a zábavní zóna výjimečná.
Rádi budeme našim čtenářům přinášet ty nejaktuálnější informace i do budoucna.