Stačí málo, abyste zimní stopy zahladili a váš vůz dál netrpěl. Pokud na to nemáte chuť ani čas, nabízí dnes mnoho servisů jarní akce, kde zkontrolují, jestli je u vašeho vozu potřeba něco vyměnit, doplnit nebo opravit.
Jarní péče o vozidlo by měla začít důkladnou očistou. Nejde přitom jen o opláchnutí nalakované části karoserie, ale hlavně o důkladné omytí podvozku tlakem vody. Nanesená sůl ze zimních silnic musí z podvozku pryč, protože s rostoucí venkovní teplotou se její agresivita zvyšuje a mohla by postupně nahlodávat ochranný nástřik podvozku nebo jiné choulostivější části, jako jsou brzdové hadičky apod. Pokud potřebné náčiní nevlastníte, můžete využít služeb ručního mytí, které poskytuje většina servisů nebo přímo speciální mycí firmy. Po pečlivém umytí nezapomeňte na ochranu voskem nebo jiným přípravkem s obsahem ochranného vosku. To lze samozřejmě zvládnout svépomocí, profesionálové však používají kvalitní přípravky a osvědčené postupy, kterých často před domem nebo v garáži nedosáhnete. Očistná kůra by měla následovat také v interiéru.
Po důkladné očistě by měla následovat neméně pečlivá prohlídka jednotlivých částí automobilu. Za zanedbatelnou sumu, pohybující se obvykle od baťovských 199 Kč až třeba ke 499 Kč, se vám dostane odborné péče s předem stanoveným harmonogramem, který neopomene žádnou důležitou část prohlídky. Díky tomu je prohlídka rychlá a efektivní. Navíc v případě, že mechanik narazí na závadu, o které nemusíte mít ani ponětí, nabídne servis obvykle možnost okamžité opravy. Vše pak máte pod jednou střechou.
Obvykle také servisy doplňují provozní kapaliny (olej, chladicí či brzdovou kapalinu nebo kapalinu do ostřikovačů), které se pak logicky objeví na konečném účtu za servisní prohlídku. Stejně tak účtují servisy extra i případné opravy, na nichž se po prohlídce dohodnete. Určitě nepodceňujte stav stěračů, zejména těch předních. Neparkujete-li pod střechou či v garáži, asi se vám v zimě často stávalo, že jste museli stěrače od čelního skla odtrhávat. To je samozřejmě poměrně běžná praxe většiny motoristů, ale gumové lišty stěračů při tom velmi trpí. Lidským okem těžko postřehnutelný stírací profil se tím ničí, a stěrače pak neodstraňují vodu ze skla tak důkladně, jako když byly nové.
Doporučuje se proto preventivní výměna stěračů dvakrát ročně, a to po zimní sezoně a pak také před náročným zimním obdobím. Pokud ročně nenajezdíte desetitisíce kilometrů, zřejmě vám postačí výměna jednou za rok, a to právě po zimním období. Jestliže tedy neholdujete pobíhání okolo vašeho plechového miláčka, podívejte se na internet nebo rovnou zavolejte vašemu dealerovi, zda nabízí jarní prohlídku, a pokud ano, můžeme jeho návštěvu jedině doporučit. Zabijete tím několik much jednou ranou a budete mít v létě klid. Samostatnou kapitolou je pak výměna pneumatik na letní pláště, popř. výběr nových pneumatik.