V redakci jsme měli možnost tohoto „krasavce“ testovat celý týden – zprvu jsme ho podrobili zátěžové zkoušce na krátkých trasách a vyzkoušeli jeho vlastnosti především v městském provozu. Na víkend naši redaktoři vyrazili na road trip přes půl republiky a na cestě do jihočeských Slavonic důkladně prověřili nejen chování v terénu, ale i na dálnici.
Testovaný vůz byl představitelem druhé generace řady X1 s benzínovým motorem s výkonem až 100 kW a automatickou převodovkou.
Honza
Auto jsem používal nejdéle, jezdil jsem s ním celý týden a měl jsem možnost poznat jeho chování na dálnici i na malých silnicích. Vůz jsem ale chtěl vyzkoušet hlavně v terénu a na nezpevněných cestách. Automobil se dobře chová v terénu, nicméně tužší podvozek při rychlejší jízdě příliš netlumí nerovnosti povrchu. Na druhou stranu na silnici je díky podvozku krásně stabilní v zatáčkách a velmi dobře se ovládá. Velmi mně vyhovují sportovní sedačky s bočním vedením, které jsou ideální pro dynamickou jízdu.
Adam
Po designové stránce se mi velmi líbí exteriér vozu, který je moderní a má šmrnc. Zároveň respektuje tradičně výrazné znaky vozů BMW. Ale z provedení interiéru jsem byl zklamán, přišel mi nezajímavý, ovládání bylo málo intuitivní, některé funkce jsem si ani po delší jízdě plně nezažil. Středový panel mi nepřišel příliš dobře řešený, subjektivně ho hodnotím jako nepraktický. Většina drobných věcí, které se mi během cesty nakupily, skončily na nejnižším místě panelu v přihrádkách pro odkládání nápojů.
David
Mně se velmi líbila vyladěná automatická převodovka, stejně jako souhra automatické brzdy
a převodovky při rozjíždění, která byla asi nejlepší, co jsem kdy zažil. Trochu mě zklamal výkon motoru, podvědomně jsem očekával, že auto bude nadopováno silou. Nicméně to je daň za snižování výkonu kvůli spotřebě a emisím. Celkově se jedná o hezky řešený vůz, který upoutá sportovně luxusním stylem. Při zrychlení v zatáčkách auto opravdu výborně drží a je přilepené k silnici. Sportovní sedačky, spíše určené pro štíhlejší postavy, jsou tvrdší a nejsem si jistý, jestli jsou uzpůsobené na delší cesty.
Petr
Protože mám větší postavu, tak mně od první chvíle testování vadily úzké sedačky resp. jejich boční vedení. Zároveň mi přišlo, že špatně “dýchají”, po dvou hodinách jízdy jsem měl kompletně propocená záda. Dostateční místo pro nohy jsem získal při maximálním odsunutí sedačky dozadu, což by asi nevyhovovalo spolujezdci sedícímu na zadním sedadle. Překvapilo mě, jak omezené je nastavení volantu, který jsem měl vysunutý do prostoru, ale pro mě to nebylo dostačující. Vůz moc pěkně sedí na silnici a v zatáčkách, příjemně mě překvapilo varování před kolizí, že by zárodek budoucího autopilota?