Doporučujeme

Road trip s novým MINI do jihočeských Slavonic

Od společnosti Renocar, která se zabývá prodejem vozů BMW, MINI a servisem, dostali naši redaktoři možnost na týden vyzkoušet MINI Cooper D Countryman, aby vám mohli zprostředkovat dojmy z jízdy a zjistit klady i zápory tohoto nepřehlédnutelného automobilu.

Slůvko MINI může klamat. Ty tam jsou doby, kdy MINI Cooper asocioval roztomilé malé luxusní autíčko s ladnými křivkami, vhodné zejména pro dámy z velkoměsta. Automobilka MINI již v roce 2010 představila crossover třídy SUV s názvem Mini Countryman. Prostorný čtyřdveřový vůz se stal plnohodnotným parťákem nejen do spletité sítě městských ulic, ale také do terénu. A oblibu si rázem získal i u silnější poloviny lidstva. s novým mini Měli jsme v redakci možnost tohoto „krasavce“ testovat celý týden – zprvu jsme ho podrobili zátěžové zkoušce na krátkých trasách a vyzkoušeli jeho vlastnosti především v městském provozu. Na víkend naši redaktoři vyrazili na road trip přes půl republiky a na cestě do jihočeských Slavonic důkladně prověřili nejen chování v terénu, ale i na dálnici, kde na vlastní kůži okusili pohodlnost sedaček na delších trasách a podrobili zkoušce aktuálnost vestavěné navigace.

Základem všeho je kruh

Již pradědeček dnešních modelů Mini, který byl uveden na trh v roce 1959 a brzy na to se stal jedním z nejoblíbenějších evropských vozů, si získal své příznivce designem, kterému vévodily obliny a kruhy. O takřka šedesát let později nesou potomci slavné legendy geny svého předka, ale samozřejmě na původní konstrukci oblékli módní slušivý kabátek a celou řadu technických vymožeností a vychytávek. Nejinak je tomu i u typu MINI Cooper D Countryman. Kruhový design je patrný jak zvenku, tedy na světlech či zrcátkách, tak i uvnitř, kde se tento geometrický tvar prosazuje snad ještě výrazněji. Palubní desce dominuje velký LCD displej v kruhovém rámu, volant a kulaté budíky, stejný tvar mají i všechna tlačítka. Kromě estetické funkce je potřeba vyzdvihnout i jednoduché intuitivní a pohodlné ovládání hlavního panelu. Ve středu mezi sedačkami naleznete opěrku, která zároveň slouží jako úložný prostor. Na ni si při jízdě lze opřít předloktí pravé ruky, takže prsty téměř dosahujete k hlavnímu ovládacímu panelu a můžete jej snadno obsluhovat, aniž byste spustili oči z vozovky. Samotný interiér je dostatečně prostorný a pro pasažéry nabízí dostatek místa jak vepředu, tak i vzadu. Také úložné prostory jsou pro běžné potřeby dostačující, ale jako vůz pro rodinu, která vyráží na letní dovolenou s mnoha zavazadly, by Coun- tryman obstál jen ztěží.

clanek mini01

Automatika bez zbytečných soubojů

Automobil disponuje automatickou převodovkou i automatickou brzdou. „Automatická brzda je podle mého názoru velmi dobře odladěná. To znamená, že když jsem stál v kopci na křižovatce a dával přednost autům na hlavní, automobil se automaticky zabrzdil, a jakmile jsem přidal plyn, bez cukání se odbrzdil a já mohl plynule vyrazit. Když jsem měl půjčeného Peugeota Travellera, dost jsem s automatickou brzdou bojoval. Sice se také automaticky zabrzdila po zastavení v kopci, ale pak jsem se nemohl rozjet, respektive musel jsem přidávat plyn a několikrát se mi dokonce stalo, že jsem zůstal stát v kopci, protože mi zhasnul motor. U Countrymana s tím nejsou žádné problémy, všechno šlo perfektně plynule,“ popsal David svou zkušenost.

clanek mini02

Efektní podsvícené plochy

Jednou z „vychytávek“ zapůjčeného modelu jsou také nejrůznější podsvícení, která často reagují na volbu v nabídce, ať už jde o hudbu, regulaci teploty či hlasitosti. Centrální kruhový displej také jemně reaguje na volby přepínání módů. MINI Cooper D Countryman má celkem k dispozici 3 módy, které se dají jednoduše měnit v průběhu jízdy. Bílá barva signalizuje standardní mód, nesoucí název Midi, červená pak poukazuje na mód Sport, kdy auto rychleji akceleruje a je výbušnější. Zelený mód Green znamená ekologickou a klidnou jízdu, zaměřenou na co nejnižší spotřebu paliva. Světelný proužek naleznete také na bocích dveří, podsvícená je i rukojeť na jejich otevírání, a to jak zevnitř, tak i zvenku. „Když člověk vystoupí, tak dříve, než se auto zamkne, promítají se z obou stran na zem hologramy s logem okřídleného Mini. Je to velmi efektní, moje děti se tím hodně bavily, zkoumaly, odkud to svítí, a pak přišly na to, že paprsek je vysílán z bočního zrcátka. Je vidět, že pro vývojáře byl styl opravdu důležitý, a dbali na to, aby auto ohromilo,“ říká David.

clanek mini04

Aplikace Waze porazila vestavěnou navigaci

Vůz samozřejmě nabízí i možnost propojení s telefonem, což oceníte například v případě, že jste zvyklí si při řízení pouštět písničky ze svého smartphonu. Po zapnutí bluetoth se automobil spáruje s mobilem a cesta může začít ubíhat za rytmu hudby. Toto propojení využijete také v případě, že si zapnete navigaci v telefonu. Povely automaticky přejdou do reproduktorů, aniž byste museli cokoliv zdlouhavě nastavovat. V MINI Countryman nechybí ani vestavěná navigace, ale při dlouhé cestě do Slavonic náš redakční tým narazil na problém spočívající v neaktualizovaných mapách. Navigace nevěděla o nově otevřených úsecích silnice I/34 mezi Pelhřimovem a Kamenicí nad Lípou, které byly uvedeny do provozu letos 1. srpna. Vestavěná navigace nás stále varovala, že jedeme do slepé ulice či zákazu vjezdu, ale naštěstí souběžně puštěná aplikace Waze v mobilu měla aktuální informace a dovedla nás správným směrem.

Naše zkušenost s mini countryman

Honza

Vůz má vynikající chování v terénu, výborně tlumí při rychlejší jízdě nerovnosti na silnici a zároveň je krásně stabilní na normální cestě. Je vidět, že podvozek je opravdu hodně povedený a pro mě se jedná o nejsilnější dojem z tohoto automobilu. Motor je klasický, příjemný, znám jej z BMW řady 3, takže mě ničím nepřekvapil. Automobil je prostorný, má esteticky velmi hezký interiér, uvítal bych možná jen o malinko lepší audio. Sedačky jsou dle mého názoru poměrně natěsno. Kdo má normální postavu, uvítá, že perfektně drží, ale lidé nadměrnějších rozměrů by se do nich stěží vešli, tlačily by je anatomické části – což ovšem platí i pro jiná auta s anatomickými sedačkami. Co bych chtěl vyzdvihnout, je výborný výhled z auta, díky kterému se člověk dobře orientuje, a také velice přesné řízení. Na zadních sedačkách byl možná trošku hlučnější, ale vepředu jsem měl dojem, že zvuk dieselu neruší. Připadá mi, že i výfuk je laděný tak, aby v otáčkách zněl zajímavě.

Adam

MINI Countryman je rozhodně stylový, kamkoliv s ním přijedete, ihned zaujmete. Podle mě se jedná o auto pro vybranou skupinu. Mě na něm více zaujal design než výkon, protože ten působí skutečně parádně. Je to hezky řešený vůz, který na první pohled upoutá sportovně luxusním stylem. Když jsme přepínali mezi sportovním, klasickým a městským módem, byla cítit akcelerace – je ale rozdíl, když je auto plně zatížené nebo v něm jede řidič sám. Stačí dvěstě kilo navíc a je to poznat. Při zrychlení v zatáčkách auto opravdu výborně drží a je přilepené k silnici. V terénu je perfektní a dává jistotu, že když vjedete do větší díry, ani to nepocítíte, protože to vůz opravdu vyrovná. Volant je větší, objemnější a na ergonomii řízení velmi pohodlný. Sedačky jsou sportovní, což mně vyhovuje, ale jsou tvrdší a nejsem si jistý, jestli je to auto uzpůsobené na delší cesty. Jsou spíše určené pro štíhlejší postavy.

David

Auto jsem používal nejdéle, jezdil jsem s ním celý týden a měl jsem možnost poznat jeho chování na dálnici i na malých silnicích. Nejsem odborník na automobily, ale mám vztah k designu a na prvním místě musím říci, že interiér, palubní deska, uspořádání ovládacích prvků atd., to vše mi připadá designově dokonalé. Pokud jde o exteriér automobilu, hodně se mi líbí přední část a trošku méně pak ta zadní, ale to záležitost subjektivního vkusu. Auto má každopádně svůj charakteristický styl, a když někam přijedu, cítím, že se v něm stávám středem pozornosti. Při jízdě jsem nejčastěji používal standardní mód, Sport mód jsem využíval zejména tehdy, když jsem potřeboval okamžitě zrychlit a přejet křižovatku nebo předjet jiné auto. Ovládání vozu je vyladěné a intuitivní. Pokud jde o jízdní vlastnosti, auto má tuhý podvozek, hezky jede, dobře reaguje na volant. Volant je příjemný, sedačky mně vyhovují, i když jsou tvrdší, přilnou na tělo.

 

Fakta o MINI Cooper D Countryman

Cena: 741 000 Kč
Zdvihový objem: 1995 ccm
Výkon: 110 kW (150 k) při 1/min
Spotřeba paliva – město: 4,8 l/100 km
Spotřeba paliva – mimo město: 4,1 l/100 km
Spotřeba paliva – kombinovaná: 4,4 l/100 km
Emise CO2: 115 g/km

 

Nové MINI je povedený a stylový vůz s velkým výkonem. S automobilem se můžete osobně seznámit v autosalonu Renocar v Čestlicích.

Pro psaní komentářů se přihlašte

Magazín Můj domov

  • Bytové textilie zútulní váš domov
    Bytové textilie zútulní váš domov Je nenápadný, ale jeho přítomnost dokáže vtisknout osobitost a originalitu. Díky němu dodáme našemu bytu či domu jedinečnou atmosféru. Ano,…
  • Finalistky Miss Face 2017 v Čestlicích
    Finalistky Miss Face 2017 v Čestlicích Home Design Center v Čestlicích zaplavila 13. září spousta nádherných a pozoruhodných žen. Konala se zde akce, na níž se…
  • Trendy a novinky v bydlení
    Trendy a novinky  v bydlení V oblasti bydlení se stále objevují nové trendy, které zlepšují kvalitu našeho života. Připravili jsme pro vás přehled zajímavostí a…
  • Veletrhy bydlení 2017/2018
    Veletrhy bydlení 2017/2018 Veletrhy jsou ideální příležitostí, jak získat přehled o novinkách a trendech v bydlení a prohlédnout si na jednom místě prezentace…
  • Pohodlně se uvelebte...
    Pohodlně se uvelebte... Sedací souprava patří k dominantám obývacího pokoje a její kvalita ovlivňuje, jak pohodlně se v našem domově cítíme. Na pohovce…